De eerste twee dagen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen

Blijf op de hoogte en volg Rick en Stephanie

21 Juli 2014 | Peru, Cuzco

De dag van vertrek was natuurlijk een speciale dag. Eerst hebben we met onze families lekker gebrunched bij de fam. Siers. Rond een uur of 13:00 zijn we met zijn allen naar schiphol gereden. Aangekomen op schiphol hadden we het idee om eerst maar even onze tassen in te checken. Dus wij in de rij. Waren we aan de beurt, bleek dat we eerst naar een ander kastje moesten om onze tickets te printen. Toen begonnen we maar weer achteraan. Uiteindelijk waren we ingechecked en na een laatste kop koffie moest er toch echt afscheid worden genomen. Reini heeft het al moeilijk als we 3 weken naar Italië gaan, dus je kunt je een voorstelling maken hoe het nu was.

De eerste vlucht was naar Madrid, vervolgens naar Lima (Peru)...voor een vlucht van 12 uur. Voor zo'n vlucht zou je toch iets comfort verwachten, maar zelfs Stephanie kon haar benen niet kwijt....oei.
In het vliegtuig hebben we vast, zodat we op het vliegveld niet zo lang zouden hoeven te wachten, een visum formulier ingevuld. Dus op het vliegveld, wij weer in de rij. We waren één van de eersten in de rij, totdat we erachter kwamen het formulier niet helemaal goed te hebben ingevuld. Balen...we moesten een nieuw formulier ophalen...en tja....dan maar weer opnieuw in de rij. Helaas waren er ondertussen nog 3 vliegtuigen leeggestroomd. Maar wel onze eerste stempel...Peru!

Voor de vlucht van Lima naar Cusco moest onze bagage eerst door de douane. Wij weer in de rij, stonden weer vooraan. Moest er weer een of ander dom papiertje worden ingevuld over je bagage. Poeeeehhh. Weer opnieuw in de rij.

Na een wachttijd van 6 uur, stapten we in voor de vlucht naar Cusco. Deze vlucht zou een kort vluchtje zijn, anderhalf uur. Maar na wat vertraging waren we na 2,5 uur toch eindelijk in Cusco. Onze eerste bestemming.

Met de taxi op naar ons Hostel. The Green Shelter.
Even opfrissen en daarna een biertje gedronken op het plein van Cusco.
We kregen wat trek, dus opzoek naar een restaurantje.
Nou trek hadden we daarna niet meer. Voor 30 S p.p (10 euro) kregen we een 5 gangen diner. Met een volle buik terug naar het hostel, waar we om 18.30 uur in slaap vielen. Helemaal kapot, maar wel voldaan......zzzzzz

• 21 Juli 2014 - 16:10

Debbie:

Zo zo, 2 dagen weg en nu al zoveel mee gemaakt. Klinkt goed zo'n 5 gangen diner mmm.

• 21 Juli 2014 - 16:19

Gerda :

Hoeveel pech kun je hebben maar honger hoef je dus niet te hebben dat ie dan weer mee genomen. Veel plezier

• 21 Juli 2014 - 16:20

Gerda :

• 21 Juli 2014 - 16:34

Pa:

Hoi . Had mij niet moeten overkomen zo vaak en zo lang wachten hihi
    Waren blij iets vsn jullie te hoten gisteren . Veel plezier en vaak lekker
    eten . Kus

• 21 Juli 2014 - 17:04

Inger:

Dat opnieuw in de rij gaan staan is nu genoeg geoefend hè. Haha. Fijn dat het daar erg mooi is. Veel plezier

• 21 Juli 2014 - 17:31

Ine:

Jullie hebben in twee dagen al heel wat meegemaakt. Al die formulieren...
    Maar wel lekker eten toch?

• 21 Juli 2014 - 22:26

Paps Toon:

Achteraf toch wel een soepele reis. Nu begint het grote genieten. Wel doen hè.

• 22 Juli 2014 - 08:20

Reini Levink:

Gelukkig ben je een geduldig iemand Rick, dat heb je van je moeder. Op naar heel veel mooie dagen die nog komen gaan.

• 23 Juli 2014 - 18:01

Hidde Nijhof:

Lekker lang gewacht maar dat komt vast allemaal wel weer goed
    Nog veel plezier met jullie wereld reis