Nieuw Zeeland week 5 - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland week 5 - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland week 5

Blijf op de hoogte en volg Rick en Stephanie

31 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Alweer een nieuwe week. Wat gaat het snel...Nieuw Zeeland zit er al bijna op, maar daar willen we nog even niet aan denken.
We zijn naar onze volgende camping gereden in Wangarei. Wangarei ligt in de 'Bay of Ilands'. Één van de top twintig bestemming in Nieuw-Zeeland. Het staat bekend om de mooie natuur en natuurlijk de mooie zee en stranden. Het was 5 uurtjes rijden naar Wangarei. Toen we op de camping aankwamen hebben we nog even lekker gezwommen, want ze hebben hier een klein zwembadje :D. Verder zijn we lekker bij de camper gebleven en hebben we genoten van de hele hete zon. ´s Avonds hebben we een heerlijke garnalen salade gemaakt en daarna zijn we bezig geweest met ons verslag en de foto´s. Die foto´s hé...dat blijft toch nog lastig op deze reis. We zien zoveel mooie dingen en het liefst zet je alle foto´s op internet. Helaas is er op de site maar ruimte voor ongeveer 15 foto´s. Altijd weer een uitdaging om te kijken welke foto´s je kiest.....

In de ochtend hebben we een mooie wandeling van een kleine twee uur gemaakt. We kwamen uit bij een super mooie waterval. Daarna zijn we doorgereden naar een grot in de buurt. Hier zou je gratis naar binnen kunnen en wat we er over hebben gelezen moet het zeker de moeite waard zijn. Helaas hebben we ook gelezen dat er veel inbraken gebeuren op de parkeerplaats bij de grot. Toen we de parkeerplaats even hadden bekeken, hebben we inderdaad besloten om maar niet naar binnen te gaan. We wilden het risico niet nemen. In de middag zijn we naar een kiwicentrum geweest. Je kunt in dit centrum twee échte levende kiwi's zien, gekko´s en nog wat rare insecten. Bij dit centrum zit ook een klein museum dat wat vertelt over de Maori cultuur, over opgravingen, de eerste en de tweede wereldoorlog en hoe Nieuw-Zeeland hierbij betrokken was. Toen we bij het eerste raam kwamen waar we een gekko zouden moeten kunnen zien, hebben we hier wel een paar minuten voor gestaan, maar we konden echt niks vinden. Andere mensen die hier ook stonden, zagen ook niks, dus het lag niet aan ons haha. We liepen maar verder naar de kiwi's :D. Eindelijk gaan we een kiwi zien. Overal lees je over deze beestjes en overal kun je kiwi knuffels, kiwi pennen, kiwi bekers, kiwi onderzetters, kiwi magneten, etc kopen en nu zouden we dan eindelijk een echte levende kiwi gaan zien. Toen we de kamer inliepen was het echt heel donker. Het zijn nachtdieren en door het donker te maken, misleiden ze de twee kiwi´s en kunnen ze dus overdag ook actief zijn. De eerste 5 minuten waren voorbij en we hadden nog geen kiwi gezien. Ja hoor, hebben we hier entree voor betaald? Gelukkig zagen we in één keer een kleine zwarte schim voorbij rennen. Jahoooeee...we zagen dan wel niet dat het een kiwi was, maar we zagen heus een zwarte schim. Het had ook een kip of een wasbeer kunnen zijn, maaaaaar....aangezien ze die hier niet hebben moest het dus wel de kiwi zijn. Eventjes later kwam de kiwi wat dichterbij en toen zagen we echt dat het een kiwi was. Een heel grappig beestje met een mega lange snavel waar die continue mee in de grond steekt, opzoek naar eten. We hebben nog geprobeerd foto´s te maken (zonder flits anders mocht het niet), maar doordat het zo donker was in de kamer zie je er bijna niks van hihi. Maar toch...we hebben een kiwi gezien :D.
Rond 15:00 uur waren we weer terug op de camping en hebben we nog even gezwommen. ´s Avonds hebben we heerlijk gebarbecued en daarna hebben we nog met Jos en Reini geskypt, want Reini was jarig! Gefeliciteerd :).

De volgende dag zijn we eerst nog naar het 'town basin' van Wangarei geweest. Hier lagen een paar prachtige zeilboten, heel mooi om te zien. We zijn ook nog over een klein marktje met allerlei lokale, eigen gemaakte hebbedingetjes gelopen. Daarna hebben we nog even een kop koffie gedronken voordat we verder gingen naar Russel. Toen we bijna de stad uit waren stonden we voor een rood stoplicht te wachten. Op dat moment kwam er in één keer een blije man voor ons raam staan. We schrokken ons een hoedje, want hij kwam voor ons gevoel echt uit het niets. Zonder iets te vragen, begon hij heel vrolijk ons raam te wassen. We wisten eigenlijk niet zo goed wat we nu moesten doen....moeten we hem hier nu geld voor geven?? Toen hij klaar was lachte hij nog eens vriendelijk naar ons en liep toen naar een volgende auto. Oh...oké! Haha, dat was grappig. Aan de overkant van het stoplicht zagen we in één keer ook nog een andere jongen de ramen van de auto´s wassen. Hadden ze misschien een weddenschap verloren?? Met ons schone raam zijn we verder gereden. We zijn hier nog steeds in de´Bay of islands´. Dat betekent dat het hier natuurlijk prachtig is om rond te varen om alle mooie eilanden te zien. Dat wilden we hier dus ook heel graag doen. Op de camping hebben we alle informatie boekjes over boottochtjes meegenomen en hebben we ons hier eens even in verdiept. Na 10 minuten waren we eruit, dit moest hem worden. We zijn naar de kade gereden om daar onze boottocht te reserveren. Er was gelukkig nog plek voor ons vrij...Jahooee, we gaan morgen lekker zeilen. Langs de kade zijn er allerlei leuke cafeetjes en restaurantjes. We hebben dus nog een lekker glas wijn gedronken. Na het wijntje zijn we naar een uitzichtpunt gereden. Een punt dat wat hoger ligt, dus mooi over de stad heen kijkt. Helaas hebben ze hier de planten niet echt bijgehouden, dus hadden we vrij weinig uitzicht...Ja, over de planten hihi. We zijn nog even langs het zandstrand gereden en hebben daarna een stop gemaakt bij de supermarkt. We moesten nog nieuwe zonnebrand hebben, want die we nu hebben is raar. Je bent net een sneeuwpop als je je hebt ingesmeerd. Staat er op de pot dat het snel intrekt, nou daar merken wij weinig van. We wilden dus een nieuwe zonnebrand en aangezien we nu niet weer een verkeerde aankoop wilden doen (zonnebrand is toch vrij duur), moesten we de zonnebrand natuurlijk even testen. Rick nam een klein beetje. 'Ja, deze is beter hoor, deze trekt wel in'. Dat moest Stephanie natuurlijk zelf ook even uittesten en nam ietsjes meer. Oepsie...dat was misschien toch een beetje teveel. Met helemaal witte armen probeerde ze zich een beetje te verbergen achter de schappen om het zo snel mogelijk in te wrijven. Maarja...deze zonnebrand trekt dus ook niet zo goed in. Test geslaagd: ook geen goede zonnebrand! Of is het nou juist niet geslaagd? Want we gingen zonder zonnebrand naar buiten. We zijn terug gereden naar de camping en hebben daar nog even lekker in de zon gezeten. We hoefden ons nu niet meer in te smeren, want dat hadden we in de supermarkt al gedaan ;). Het zonnetje brandde aardig, dus zijn we nog eventjes gaan zwemmen. ´s Avonds hebben we nog lekker geborreld en uiteraard weer heerlijk gekookt.

We moesten vandaag weer een keer de wekker zetten, want we gaan zeilen en daar wil je natuurlijk niet te laat voor komen. Na het ontbijt zijn we naar de haven gereden. Toen we aankwamen op de pier zagen we onze boot al liggen. We waren nog een beetje vroeg, dus geduldig wachtten we totdat het tijd was om aan boord te gaan. Eenmaal aan boord kregen we te horen dat we de enige waren die gingen zeilen. Voor de normale prijs hadden we dus een privé-zeilboot met schipper, haha. De schipper (eigenaar) vertelde ons dat we heel veel geluk hadden. Normaal gesproken betaal je per persoon meer dan het dubbele als je een privétocht wilt maken. Hebben wij even geluk! De eigenaar liet nog even snel zien waar de reddingsvesten lagen en toen gingen we. In het begin van de tocht stond er helaas niet genoeg wind om ook echt te kunnen zeilen. We gebruikten daarom constant de motor en konden dus niet echt helpen bij het zeilen. Na een uurtje gevaren te hebben, kwamen we bij onze eerste stop. Hier kregen we wat warms te drinken en een mega grote, super lekkere, zelfgemaakte muffin. Toen we de koffie en thee hadden opgedronken werden we met een klein bootje afgezet op het eilandje waar we gestopt waren. Hier konden we even lekker rondlopen. We liepen een heuvel op en bovenop de heuvel hadden we een prachtig uitzicht over de ´bay of islands´. Eenmaal terug op de boot lagen onze snorkelspullen klaar en konden we nog even gaan snorkelen in het kraakheldere water. Helaas waren er niet veel vissen om te zien dus na een half uurtje gingen we weer terug naar de boot. Op de boot lag er al een handdoek voor ons klaar en voeren we verder naar onze tweede stop. Weer stopten we bij een klein eilandje, alleen dit keer werden we er niet afgezet, maar kregen we daar een super uitgebreide lunch. Heerlijk vers brood met kaas, brie, ham, rosbief, vers fruit en olijven. Als kers op de taart werd er ook een lekker glaasje wijn bij geschonken. Jammie, hier houden wij wel van! Na de lunch was de wind komen opzetten, dus vanaf nu konden we echt gaan zeilen. De zeilen werden gespannen, de boot werd in de goede richting gezet, de motor ging uit en daar gingen we. Heerlijk zeg, wat een rust als de motor uit is en wat een super gave ervaring. 10 minuten voordat we terug waren begon het te regenen. Gelukkig was het geen storm, maar een klein buitje. Toen we aankwamen bij de haven was het alweer gestopt en begon de zon weer een klein beetje te schijnen. Eenmaal weer aan land hebben we nog even bij een cafeetje een lekker wijntje gedronken. We zagen in de verte wel dat er nog een paar donkere wolken aan zaten te komen, dus hadden we maar besloten om terug te gaan naar de camping. Net nadat we klaar waren met douchen begon het weer te regenen. Gelukkig hadden we nog een beetje internet over die we gisteren hadden gekocht, dus vermaakten we ons prima in ons campertje. We hebben lekker afleveringen van 'Wie is mol' terug gekeken. Bij een avondje tv kijken, horen natuurlijk ook lekkere dingetjes. We hebben lekkere chipjes en nootjes gegeten. ´s Avonds zaten we hier nog zo vol van dat we maar besloten hadden om geen avondeten meer te maken hihi.

Woensdag zijn we richting Auckland gereden. Omdat Auckland nog wel een beetje ver was om in 1 keer te rijden, hebben we nog eerst een tussenstop gemaakt. We hebben vandaag niet zoveel gedaan. Nog even koffie gedronken in een café, want ze hadden daar gratis wifi ;) en gekookt.

De volgende dag zijn we verder gereden naar Auckland. We zijn eerst opzoek gegaan naar een winkelcentrum, want Stephanie heeft de slippers kapot. Jahoeee...nieuwe slippers gevonden :D. Verder hebben we nog even een beetje rondgelopen, heerlijk geluncht, boodschappen gedaan en toen zijn we naar onze camping gereden. Op de camping hebben we nog even gezwommen en ´s avonds hebben we weer zuurkool gemaakt!! Jammie :). Gelukkig was het weer voor een heel weeshuis, dus kunnen wij weer mooi een paar daagjes verder hihi.....heus geen straf.

• 31 Januari 2015 - 07:44

Inger :

Prachtig weer en wat een mooie foto's. Veel plezier nog. XXX

• 03 Februari 2015 - 16:24

Yvonne Blankenvoort:

Wat een mooie tijd zeg!
    Privé-zeiljacht, toe maar.
    Heerlijk weer. Mooie foto's.
    (af en toe een buitje mag best hoor, het is hier koud!)
    Veel plezier nog.
    Voor je't weet is 't voorbij.
    Maar ook fijn om je dan weer te zien....Stephanie!

• 07 Februari 2015 - 21:51

Debbie:

Wow wow wow wow wow. Ik lees weer met een brede glimlach en wat wen mooie foto's. Zelfs de kiwi foto is gelukt jeej. Op naar jullie laatste contigent!