Amerika...de eerste week - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu Amerika...de eerste week - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu

Amerika...de eerste week

Blijf op de hoogte en volg Rick en Stephanie

14 Februari 2015 | Verenigde Staten, Las Vegas

Daar zijn we dan...in Amerika!!! We gingen 21 uur terug in de tijd, dus we deden de dinsdag twee keer, hihi. Nu zijn we nog een dag langer op wereldreis geweest ;). Op het vliegveld stonden Jos en Reini ons natuurlijk al op te wachten. Wat was dat leuk! Heerlijk om weer bekende gezichten te zien en natuurlijk is het nog leuker, omdat we de komende twee weken samen met een camper door een deel van de Verenigde Staten gaan reizen. Nadat we elkaar natuurlijk eerst een dikke knuffel hebben gegeven, zijn we even koffie gaan drinken bij Starbucks. Daarna zijn we naar het hotel gereden om ons even op te frissen en vervolgens gingen we direct op pad. We reden richting Hollywood om de bekende straat te gaan bekijken, the walk of fame, maar onderweg zijn we eerst nog even gestopt om lekker in het zonnetje te lunchen. The Walk of Fame, een lange straat met 2500 sterren met namen erop van beroemdheden. Heel gaaf om hier overheen te lopen, normaal zie je dit namelijk alleen maar op tv. We gingen ook opzoek naar het stukje waar een aantal beroemdheden hun handen in het cement hebben staan. Dit was nog even lastig te vinden, maar uiteindelijk is het gelukt. Wat je dan natuurlijk nog in Hollywood moet zien is de berg met Hollywood erop. Deze hadden we al snel gevonden, maar nog van een redelijke afstand. We wilden de berg natuurlijk ook wat meer van dichtbij zien. We probeerden er heen te rijden, maar dit was nogal lastig. Als je dacht dat je er bijna was, ging de straat toch in één keer weer een andere kant op. Noujaa...dan maar van een afstandje een foto maken :). Nadat we alles hadden gezien zijn we naar de haven gereden dicht bij ons hotel. Hier hebben we heerlijk gegeten en een lekker wijntje gedronken. Dat was een mooie eerste dag in Amerika!!

De volgende dag zijn we naar een klein plaatsje (Pasadena) geweest vlakbij Los Angelos. Het was een klein, schattig 'dorpje'. Hier hebben we eerst lekker koffie gedronken. Daarna zijn we rond gaan lopen. We zijn naar een park gelopen, hebben een paar mooie kerken en het stadhuis gezien en hebben ons verbaasd over hoe rustig het hier wel niet was in vergelijking met LA. 's Middags zijn we naar Venice Beach geweest. Het bekendste strand van LA. Hier is ook Baywatch opgenomen. We zijn langs de mega lange boulevard gelopen en hebben hier nog lekker geluncht. De terugweg zijn we over het strand gelopen en toen zagen we in de verte een pier met een reuzenrad erop. Terug bij de auto zijn we naar deze pier gereden. De Santa Monica pier. Op deze pier had je allemaal leuke kleine winkeltjes, maar ook een reuzenrad, een kleine achtbaan, olifantjes en een grote spelletjeshal. We hebben hier nog even wat gedronken, een toeristen t-shirt gekocht en daarna zijn we naar Beverly Hills gereden. Wat een luxe zeg. Allemaal winkels van Gucci, Prada, Louis Viton en nog meer van dat soort grote merken. Ondanks dat we niet strak in pak waren, hebben we toch een restaurantje gezocht in Beverly Hills. We kwamen een leuke Italiaan tegen waar we, voor een nog best redelijke prijs, heerlijk hebben gegeten.

Donderdag zijn we over de MulHolland drive gereden. Een route door de bergen van LA. Wat een uitzicht en wat hebben we vooral ook grote huizen gezien tijdens deze rit. Vanaf een paar uitzichtpunten konden we ook nog de berg met Hollywood erop zien. Hebben we toch nog een mooie foto hihi. Vanuit de MulHolland drive kwamen we terecht in Beverly Hills. Nu niet in de winkelstraat, maar in een wijk met de mooiste huizen. Hoe verder we reden, hoe groter de huizen werden. Gaaf om dit een keer te zien.
Morgen kunnen we de camper ophalen en omdat we toch nog wel een stukje willen rijden, hebben we deze middag vast boodschappen gedaan. Daar hebben we best lang over gedaan, want voordat we een fatsoenlijke supermarkt hadden gevonden, waren we drie kwartier verder. Je zou toch denken dat in Amerika alles groot, groter, grootst is, maar een grote supermarkt vinden, vonden wij toch nog lastig. Uiteindelijk heeft een vriendelijke vrouw ons de weg gewezen en konden wij onze boodschappen halen. Toen we alles in de koelkast van het hotel hadden opgeborgen, zijn we naar Little Tokyo gegaan. Een klein pleintje met wat Japanse restaurantjes en winkeltjes. Als je dan toch in Tokyo bent, moet je natuurlijk ook sushi eten, dus dat hebben we gedaan. Elke keer bestelde iemand anders wat van de kaart. Heerlijke dingetjes hebben we gegeten. Op een gegeven moment kregen we garnalen met ui en pepers. Jos dacht alleen een garnaal met ui te eten, maar er zat stiekem ook een pepertje tussen...Woepsie. Hij stond behoorlijk in brand, maar we kwamen niet meer bij van het lachen...behalve Jos dan.

Jaaa...we mochten onze camper ophalen. Wat een meeeeeeeega ding zeg. Hahaha. We wisten eerst niet dat deze camper van ons zou zijn en Rick zei nog. 'Het is maar goed dat we niet zo'n grote hebben, want daar kun je ja geen bochten mee maken'. Bleek die grote toch voor ons te zijn hahaha. Maar wat een super mooi ding, heel veel ruimte. Voordat we naar San Diego reden, wilden we nog eerst even tanken. Maar dit ging met de camper iets lastiger. Rick moest wel 10 keer steken voordat we eindelijk fatsoenlijk stonden, zodat er ook nog andere auto's bij konden. Met een volle tank reden we naar San Diego. De één na grootste stad van Californië. We reden naar het strand toe en hier hebben we eerst lekker in de zon gezeten en geluncht. Daarna zijn we door gereden naar het einde van het strand. Hier hebben we pelikanen en robben gezien. Later zijn we nog naar een mooi park gereden aan het water. We hebben hier nog even rondgelopen en zijn toen opzoek gegaan naar een camping. Toen we bij de camping kwamen en deze opreden moesten we zo hard lachen. We dachten dat wij een grote camper hadden, maar in eens voelden wij ons heeeel klein. Hier stonden gewoon complete bussen, met uitschuifbare delen...niet normaal. Dat zijn gewoon complete huizen. Maar..wij zijn nog steeds blij met onze 'misschien toch voor Amerikaanse begrippen niet zo'n hele grote' camper :D. We hebben 's avonds lekker gekookt en hebben toen eens bekeken waar we de komende dagen heen willen gaan. Omdat we toch maar twee weekjes hebben, wat voor, wat wij willen, niet heel veel is, hebben we besloten om morgen verder te rijden en niet nog een dag in San Diego te blijven. We zijn daarom maar op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag wilden we al vroeg gaan rijden, want we gaan naar LAS VEGAS!!!!

Om 08:00 uur zaten we aan het ontbijt en na het ontbijt zijn we gaan rijden. Van de bewoonde wereld kwamen we in de woestijn terecht, wat mooi...wat een uitzicht. Rond 15:00 uur reden we Las Vegas binnen. Dat was echt gaaf, want heel lang rijd je door de woestijn en in één keer zie je in de verte een mega stad liggen. We zochten onze camping en wat bleek. Deze zat aan de strip (de lange straat waar alle casino´s zijn). Deze camping hoort bij het Circus Circus casino, vet! We hebben even wat gedronken en toen zijn wij (Rick en Stephanie) vast op onderzoek uit gegaan. Eerst hebben we natuurlijk ons casino, Circus Circus, bekeken. We liepen echt met onze monden open...wat gaaf. Alles is groot, geeft licht en ook zijn de casino's in thema. Zo staat dit casino in het teken van het circus. In het casino zelf heb je ook om het uur een circus optreden hahaha....zo cool. Natuurlijk hebben we ook wel even een dollar in een machine gestopt...helaas, niks gewonnen. We zijn nog een klein stukje verder over de strip gelopen en hebben toen de oudjes opgehaald. Het was ondertussen al donker geworden en dan is Las Vegas echt een andere stad. Al die lichtjes, niet normaal, wat mooi! We zijn naar de Stratosphere gelopen, de hoogste toren in Las Vegas. Op deze toren, helemaal bovenaan, heb je ook drie attracties. Een achtbaan, een vrije val en een attractie die je boven de afgrond laat rond draaien. Natuurlijk moesten Jos en Rick in alle attracties haha. Stephanie is alleen mee geweest in de vrije val, want daar kon je met zijn drietjes in. Wat natuurlijk het mooiste van deze toren is, is het uitzicht. Wat mooi om op deze manier Las Vegas te zien. Je kunt de hele stad zien en overal zie je natuurlijk alleen maar lichtjes. Omdat de Stratosphere best wel ver van alle andere casino's afligt, zijn we hierna weer terug gegaan naar het Circus Circus. We hebben hier nog wat gedronken en natuurlijk zelf ook nog even gegokt. Jos had er een dollar ingegooid en op een gegeven moment begon dat ding te ratelen en de teller schoot omhoog. Op 138 stopte de teller en Jos was helemaal blij. 138 dollar gewonnen whaaaaa!!!! Reini drukte snel op uitbetalen en de check rolde eruit. Huh... 1,38 dollar??? HAHAHAHA...bleek deze machine in centen te gaan. We kwamen niet meer bij van het lachen. Jammer, toch geen dikke prijs :P Wij hadden deze avond geen geluk, maar we zagen wel dat een ander stel 1043 dollar had gewonnen. Wauw...dat is geluk hebben.

Zondag hebben we eerst lekker uitgeslapen, want dat hoort natuurlijk op zondag en na het ontbijt zijn we met de bus helemaal naar het einde van de strip gegaan, zodat we terug konden lopen. We stapten uit bij het '4 seasons casino'. En toen begon het....hier ging de camera aan en deze is de hele weg niet meer uit geweest hahaha....Na de '4 seasons' liepen we langs de 'Piramide', een Egyptisch casino waar Stephanie en haar familie 11 jaar geleden hebben geslapen. Zo leuk om weer terug te zien. Daarna kwamen we langs een kasteel en hier zijn we ook even naar binnen gelopen. Wat mooi wat mooi...ook van binnen zie je allemaal elementen van een kasteel, terwijl het binnen ook vol staat met gokautomaten en tafels waar je kunt blackjacken of roulette kunt spelen. Toen we verder liepen over de strip kwamen bij 'New York'. Hier was een grote achtbaan bij en natuurlijk moesten wij hier even met zijn allen in.... Dat was leuk!! Naast het normale Vrijheidsbeeld van New York wat buiten stond, hadden ze binnen ook een Vrijheidsbeeld van jelly beans en chocola...jammie :P. We zijn vandaag niet alleen in New York geweest, maar ook in Parijs. We hebben de Arc de Triomphe gezien en zijn binnen in de eiffeltoren geweest. Verder liepen we ook nog langs het Harley Davidson café, een grote M&M winkel met wel honderden verschillende smaken en het Hard Rock café.
Wat later in de middag ging Jos even slapen, dus zijn wij (Rick en Stephanie) nog naar 'Circus Circus' gegaan. In dit casino moet namelijk ook een grote kermis zitten, dus zijn we daar naar opzoek gegaan. Nou het was niet zomaar een kermis. Er zaten gewoon twee complete achtbanen in en dan gewoon binnen hé! Natuurlijk moesten we even 1 achtbaan uitproberen hihi.
´s Avonds zijn we met de bus naar Downtown geweest. Het gedeelte waar 75 jaar geleden alles is begonnen. Hier staan nog de oude casino´s overdekt door een grote koepel met verlichting. Elk uur is er een lichtshow, super gaaf. Omdat dit stukje niet zo heel groot is, hadden we al wel snel alles gezien en zijn we weer terug gegaan naar de strip. We zijn uitgestapt bij 'Venetië'. Hier zijn we naar binnen gegaan om opzoek te gaan naar de gondels. We hadden ze al snel gevonden en weer keken we onze ogen uit. Hoe hebben ze dit toch allemaal gemaakt?? Prachtig! Complete grachten met boten en het leek echt of we gewoon buiten waren, zo goed geschilderd. Reini dacht ook eventjes dat we gewoon buiten waren, totdat we zeiden...'Maar Reini....het is avond, dus buiten is het al donker'. Hahahahaha oooja!!
Wat een stad! Geweldig.

De laatste dag in Las Vegas. Vandaag wordt een super toffe dag!!! We gaan met de helikopter over de Grand Canyon en vanavond gaan we eten in de eiffeltoren waar we de fonteinshow kunnen zien die daar tegenover is. We hebben eerst heerlijk uitgeslapen, ontbeten en we zijn nog naar de strip geweest. We wilden namelijk nog een casino zien waar ze buiten twee boten hebben liggen. Toen we daar waren, hebben we mooie foto's gemaakt, maar helaas kon je niet meer op de boten zelf komen, dus dat was jammer. Nadat we het casino hadden bekeken, zijn we rustig terug gelopen en hebben we onderweg nog even koffie gedronken in het zonnetje. Om 13:45 uur zouden we worden opgehaald om naar het vliegveld te gaan. We wisten niet hoe de bus of auto eruit zou zien die ons zou oppikken, dus we wachtten maar af. In één keer zagen we een zwarte limousine de parkeerplaats oprijden. Ooooh..dat zou gaaf zijn om daar in te zitten, maarja....WAT!! Stopt die limousine ook nog waar wij zaten. Huh...is dit ons vervoer? We liepen naar de chauffeuse toe. ''Bent u de familie Levink?'' ''Ja!!'' ''Oké, dan kom ik u ophalen om u naar het vliegveld te brengen.'' Hahahaha wat tof! Werden we gewoon met een limousine opgehaald. We waren nog wat aan de vroege kant zei de vrouw en reed daarom nog eerst over de strip. Super tof. We voelden ons net celebraties. Op het vliegveld kregen we eerst nog wat uitleg en stapten daarna in de helikopter. We deden de koptelefoon op, de propellers gingen aan en daar gingen we. Eerst over Las Vegas, toen naar de Hooverdam, lake Mead en toen over de Grand Canyon. Op de terugweg vlogen we nog over de strip en daarna vlogen we weer naar het vliegveld. Wauwww.....wat was dit gaaf zeg! We hebben echt met open mond gevlogen en ondertussen nog heel veel vragen gesteld aan de piloot. De piloot liet aan het einde ook nog even zien hoe je moest sturen met een helikopter, dit was erg leuk! Wat een vlucht, wat een ervaring! Super tof.
Toen we terug kwamen op de camping hebben we nog even een wijntje en biertje gedronken en daarna hebben we ons klaargemaakt voor het diner in de eiffeltoren. Voordat we naar de eiffeltoren gingen, zijn we nog eerst naar het Ceaser Palace geweest. Wat een casino! Dit was wel onze favoriet. Het was allemaal zo groot en goed gebouwd. Geen enkel detail ontbrak. Binnen waren er fonteinen en het plafond was zo geschilderd dat het leek alsof je echt buiten liep. Wat een sfeer. We liepen alweer richting de uitgang van het casino en kwamen toen nog een fontein tegen. Net op het moment dat we daar langs liepen, gingen de lichten uit en begon er muziek. Er begon net een kleine show. De beelden op de fontein verdwenen in de grond en er kwamen drie andere grote beelden uit de grond. Het verhaal ging over een koning die moest kiezen of zijn dochter of zoon hem zou opvolgen. Wat vet! Na de show zijn we naar 'Parijs' gelopen. We werden vriendelijk ontvangen in het restaurant en begeleid naar onze tafel vlakbij het raam. Vanaf hier konden we de fonteinshow mooi zien. Wat een uitzicht. We hebben heerlijk gegeten en daar heerlijke wijn bij gedronken. Wat een dag!!! Zeker één om nooit meer te vergeten!

• 14 Februari 2015 - 19:51

Debbie:

Stelletje verwende poepzakken haha. Limousine, beverly hills, helikoptervlucht, eten in de eiffeltoren. Het houdt niet op he, heeeeerlijk! Mooie foto's en die camper is inderdaad groot!

• 15 Februari 2015 - 07:38

Astrid Vrerink:

He, wat een heerlijk reisverslag, mooi om te lezen dat jullie zo genieten met zn allen, heerlijk!! Geniet er nog maar even goed van.

• 17 Februari 2015 - 15:34

Inger :

Wat en belevenissen zeg. De laatste dagen ook nog van alles doen. Genieten zeg.