Laos week 2 - Reisverslag uit Don Không, Laos van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu Laos week 2 - Reisverslag uit Don Không, Laos van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu

Laos week 2

Blijf op de hoogte en volg Rick en Stephanie

16 December 2014 | Laos, Don Không

Vanuit Vientiane zijn we naar Pakse gegaan. Hier hebben we een hotel geboekt dat iets verder van het centrum ligt, met zwembad en restaurant. We hadden namelijk al op internet gelezen dat er in Pakse zelf niet heel veel te doen is. Toen we aankwamen op het busstation hebben we de chauffeur van de Tuc-Tuc het adres laten zien. Voor 2 euro zou hij ons daarheen brengen. Mooi goedkoop dachten we, want normaal gesproken kost een ritje met de Tuc-Tuc zo rond de 4 euro. De chauffeur begon te rijden en na een paar minuten vroeg hij weer om het adres van het hotel. Nadat wij het nog een keer hadden laten zien, reed hij weer verder. De chauffeur had eigenlijk geen idee waar het hotel lag en begon daarom andere chauffeurs te vragen of zij het hotel kenden. Na 20 minuten in de Tuc-Tuc te hebben gereden, waren we nog steeds niet bij het hotel aangekomen. Vreemd! Hij zette ons af bij een ander hotel en daar hebben we op internet gezocht waar het hotel lag, een foto gemaakt van de kaart en weer in een andere Tuc-Tuc gestapt. Deze bracht ons naar een grote straat en zei dat hier ergens het hotel moest zijn. We keken om ons heen, maar konden ons hotel niet vinden. Wel zagen we dat we in de goede straat waren. We zijn dus maar uitgestapt en hebben bij een wifi-restaurantje op de telefoon gezocht waar het hotel lag. 50 meter teruglopen en dan aan de linker kant moet het zijn. Toen we eindelijk aankwamen bij het hotel keken we elkaar verbaasd aan. Is dit ons hotel? Op de plaatjes zag het er een stuk mooier uit. Het hotel had geen zwembad, had geen restaurant en overal lag rommel. Er was zelfs niemand die ons opving toen we aankwamen. Hier blijven we echt niet slapen hoor! We zijn terug naar de straat gelopen en de eerste beste Tuc-Tuc heeft ons terug gebracht naar het centrum van Pakse. Eerst maar even een ontbijtje eten en dan op zoek naar een nieuw hotel. We hadden gelukkig al snel een nieuw hotel gevonden.
Pakse is een kleine plaats waar niks (we overdrijven het niet) te beleven valt. De eerste dag hebben we een tour geregeld voor de volgende dag, hebben contact opgenomen met booking.com om te vertellen dat het hotel zo slecht was en hebben met Maureen geskypt. s´ Avonds probeerden we nog een leuk restaurantje te vinden, maar ook dit kennen ze niet in Pakse. Uiteindelijk hebben we nog een klein Italiaans restaurantje weten te vinden.

Om 08:00 uur werden we met een klein busje opgehaald. We hadden vandaag een tour door het Bolaven Plateau. De eerste stop was de hoogste waterval van Laos. Deze waterval is 120 meter hoog. Volgens ons was het ook direct de smalste waterval van Laos, want veel water viel er niet naar beneden. De omgeving, en ook wel de waterval, waren wel erg mooi. Daarna zijn we doorgereden naar een thee/koffie plantage. Hier kregen we uitleg over hoe ze thee en koffie maken. Na de uitleg hebben we ook nog hun eigen gemaakte thee mogen proeven. Na de thee geproefd te hebben zijn we verder gereden naar een lokaal dorpje. We konden hier rondlopen, maar voelden ons hier erg ongemakkelijk. Als je ziet hoe weinig zij hebben en dat toch nog de kinderen heel vrolijk rondrennen is dat wel even moeilijk om te zien. Kinderen werden gewassen bij de centrale put en de wat oudere kinderen deden de was. Het dorpje was een soort van grote boerderij. Overal liepen de kippen en varkens rond. Veel volwassenen zag je niet, want zij gaan naar een grotere stad om te werken. Het werd tijd om te lunchen. We zijn hiervoor naar een andere waterval gereden en hebben daar kunnen genieten van een lunch met prachtig uitzicht. Na de lunch zijn we nog bij een ander dorpje geweest en hebben we een derde waterval gezien voordat we weer terugreden naar Pakse.

Zaterdag zijn we naar Don Khong gegaan, het grootste eiland van de 4.000 eilanden. We hadden hier een hotel geboekt met zwembad en hebben drie dagen lang niks anders gedaan dan zonnen, zwemmen, zonnen, zwemmen en af en toe nog wat gedronken en gegeten. Verder is er op dit eiland namelijk helemaaaaaaal niks te doen. Er zijn 4 restaurantjes waar ze allemaal hetzelfde menu hebben, dus veel keus hadden we niet! Maar wat een heerlijke dagen!!!!

Vandaag (dinsdag) gaan we met de bus naar Bangkok. Hier blijven we nog een weekje en dan zit Azië er al weer op.
Wat gaat de tijd toch snel :(

• 16 December 2014 - 23:36

Reini Levink:

Wat hebben wij het in Nederland toch goed he jongens. Wel eens goed om bij stil te staan. Wij Nederlanders waarderen het alleen niet meer. Dat luieren is ook wel fijn na al dat rondtrekken. Alvast een goede reis naar bangkok. En alvast hele fijne kerstdagen. Het schiet al mooi op richting nieuwjaar. Dikke kus en knuffel van papa en mama

• 20 December 2014 - 08:06

Inger:

Jullie maken het toch weer bijzonder ondanks dat er niet veel te doen is. Hele fijne kerstdagen. Het filmpje was prachtig. Dikke knuffel van ons.

• 20 December 2014 - 08:58

Debbie:

Wat maken jullie toch veel mee, zelfs als er niks te doen is haha. Ooo wat heerlijk dat geluier. Nog een paar daagjes voor jullie een na laatste contingent, gek he.
    Ben benieuwd of de vlucht nog een beetje in kerstsfeer is.
    Kusjes

• 22 December 2014 - 10:30

Maureen:

Hej dit ben ik niet gewend van jullie......kort verhaaltje ;-)

Maar wel weer super leuk om allemaal te lezen hoor. En heel mooie foto's zoals altijd! :-*