Nederland - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu Nederland - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu

Nederland

Blijf op de hoogte en volg Rick en Stephanie

20 Oktober 2014 | Nederland, Scheveningen

Ja...helaas.. we moesten terug naar Nederland. Na Zuid-Afrika zouden we doorgaan naar China. Voor China heb je een visum nodig en na verhalen en advies dachten wij het visum wel te kunnen regelen in Pretoria, een kleine stad naast Johannesburg. Na het Krugerpark zijn we naar Pretoria gegaan met al onze formulieren en paspoorten.
We kwamen bij de balie en vroegen om een visum voor China. We legden de formulieren en onze paspoorten voor de mevrouw die ons hielp en zij keek grondig onze papieren door. Hier en daar maakte ze al wat aantekeningen en wij werden er al zenuwachtig van. Vervolgens bekeek ze onze paspoorten, keek ons streng aan en vroeg of wij wel uit Zuid-Afrika komen. Euhhh...nou nee niet bepaald. Ze gaf ons de paspoorten en formulieren terug en zei met een monotone stem dat we hier niet ons visum voor China konden regelen en als we dit wel wilden dat we maar terug naar Nederland moesten gaan. De grond zakte weg onder onze voeten. Terug naar Nederland!! Is zij helemaal gek geworden. Vol woede en vraagtekens liepen we door het kantoor.
Wat moeten we nu doen?? Wie moeten we bellen?? Moeten we dan niet naar China gaan??
Oké kalm blijven...vooral kalm blijven!
Pooehh dat lukt echt niet!

Toen we terug waren in ons hostel belden we ons reisbureau in Nederland. Samen met hem hebben we alle opties bekeken. China skippen, reizen via Thailand, Hongkong, onze paspoorten opsturen of terug naar Nederland. We hebben alle voor en tegens tegen elkaar weg gestreept, maar nog wel het belangrijkste! Hoe kunnen we zo veilig en snel mogelijk ons visum krijgen.
De enige optie die toen nog open was....terug naar Nederland.

Natuurlijk vonden we het eerst verschrikkelijk. Je gaat 7 maanden reizen en dan moet je ineens terug naar Nederland. Niet echt wat we op onze planning hadden geschreven. Maar helaas...we moeten toch, dus laten we er maar het beste van maken.
Dus na 5 weken Zuid-Afrika vlogen we terug naar Nederland.

Aangekomen op Schiphol stonden Jos en Reini ons op te wachten. Wat leuk om ze weer te zien!! En stiekem vonden zij het natuurlijk helemaal niet erg dat wij even voor een paar dagen terug moesten.
We zijn met zijn vieren naar Scheveningen geweest (heel veel bitterballen gehad) en hebben ´s avonds lekker met elkaar gegeten. Daarna gingen Jos en Reini weer naar huis. Maar wij bleven in Den Haag. Terug naar Oldenzaal wilden we echt niet.
Wij sliepen in een studentenhuis met nog 3 andere jongens. 2 matrassen lagen voor ons klaar in de woonkamer...we konden gebruik maken van de toilet, douche en keuken. Helemaal prima. Wij zijn wel wat gewend na al die hostels.

Maandag zijn we direct naar de ambassade gegaan voor het regelen van ons visum. 6 keer alles gecheckt...nu moet het toch lukken. Na 10 minuten stonden we alweer buiten met een blaadje dat we (als we geen criminelen zijn) ons visum donderdag kunnen ophalen!! Jaaaa!!!
Daarna kwam Maureen langs. (Helaas kon Debbie niet meekomen, omdat zij op vakantie was in Amerika...ook niet verkeerd)
We haalden haar op het van Centraal station. Natuurlijk zijn we met Mau ook naar Scheveningen geweest en hebben we daar heerlijk de hele middag op het terras gezeten met wijn en Hollandse tapas. ´s Avonds ook nog even wat gegeten met zijn drietjes en toen bleven wij weer achter in Den Haag.

Dinsdag kwamen Niké, Ivo en de kids langs. We zijn eerst in Scheveningen wezen lunchen en daarna zijn we doorgereden naar een indoor speeltuin. De kids, en wij natuurlijk ook, hebben de hele middag lekker gespeeld. Nog even langs de Mac en toen uitgeput terug naar ons kamertje in Den Haag.

Woensdag was een pyjama dag...lekker zeg! In de pyjama Nederlandse tv kijken hihi. Wat kun je toch gekke dingen missen.
In de middag zijn we Den Haag door gestruind en hebben we natuurlijk weer bitterballen op het terras gegeten. Een heerlijke chill dag.

Het is donderdag!!! Als het goed is ligt ons visum op ons te wachten. We zijn direct om 9:00 uur in de auto gestapt om naar de ambassade te rijden. Toch nog wel met een beetje kriebels liepen we het gebouw binnen. Nummertje trekken en wachten maar...5 minuten later liepen we met onze visums voor China naar buiten!! Pieuuw..toch niet voor niks helemaal naar Nederland gekomen. China here we come!!!
Omdat we toch al de hele wereld aan het bekijken zijn en we nu in Den Haag zitten, moeten we hier natuurlijk ook wel iets zien en aangezien Rick nog nooit bij Madurodam is geweest stond dit voor ons vandaag op de planning.
Na Madurodam zijn we undercover naar Oldenzaal gereden. Hier hebben we geslapen en de volgende dag hebben Jos en Reini ons naar Frankfurt gebracht. Want vanuit daar vertrok onze vlucht naar China.
We reden al op tijd richting Frankfurt, zodat we daar in het centrum nog even wat konden eten om vervolgens onze vlucht te pakken. We hadden al lekker wat wijntjes gedronken en waren heerlijk aan de klets, totdat Stephanie´s mond wagenwijd open viel!! Papaaa...mamaaa...
Was dat even een verassing! Stephanie zou ze namelijk niet zien, omdat zij ook aan het genieten waren van een vakantie in Wenen. Maar op de terugweg hebben zij ook een stop gemaakt in Frankfurt (natuurlijk stiekem overlegd met Jos en Reini).
Dit was echt te gek...We hebben samen nog wat gegeten en toen was het alweer tijd om afscheid te nemen....snik, snik...dat blijft lastig!

Doei familie, doei studentenhuis, doei Nederland!! Nu echt tot over 17 weken :D

• 20 Oktober 2014 - 22:56

Debbie:

Ben zooo blij dat uiteindelijk alles goed is afgelopen! Wat heb ik voor jullie gebaald. Wat gaf mij de vakantie een dubbel gevoel. Ontzettend genoten, maar mis jullie verschrikkelijk! Maar ben nog niet aan het aftellen hoor, want jullie gaan nog heeeeel veel leuke dingen doen.
    Xxxxxxx

• 20 Oktober 2014 - 22:57

Maud:

Ooooooooh boefjes!!
    Haha...snap reuzegoed dat jullie lekker in de wereldreis flow willen blojven...maar wat had ik graag even geknuffeld ;).
    Blijf lekker genieten en tot over 17 weekjes

Dikke liefs xxx

• 21 Oktober 2014 - 06:22

Inger :

Wat vervelend zeg dat het allemaal zo gelopen is. Maar fijn dat het allemaal gelukt is en jullie toch nog even jullie familie hebben kunnen zien. Nog veel plezier in China. XXX

• 21 Oktober 2014 - 10:20

Lotte:

En waar is dan de foto van jullie met onze shirts in madurodam...toch ook een soort van wereldwonder toch :) :) ;)...hahaha
    Heel veel plezier daar aan de andere kant van de wereld! Geniet ervan!

• 21 Oktober 2014 - 11:23

Gerda:

Nou nu dan maar zonder onderbreking gaan genieten van de rest van de reis.

• 09 November 2014 - 15:16

Paps En Mams:

Het moment dat wij bij jullie aan het tafeltje kwamen staan en zeiden: "goedemiddag" was het mooiste moment van de week, ondanks dat Wenen natuurlijk ook erg mooi was.
    Ik heb nog nooit een mond zover open zien vallen.
    Een prachtige ervaring.