Nieuw Zeeland week 6 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland week 6 - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rick en Stephanie Levink - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland week 6

Blijf op de hoogte en volg Rick en Stephanie

08 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Onze laatste bestemming in Nieuw Zeeland is Auckland. Een grote stad waar genoeg te beleven valt. In onze bijbel, de lonely planet, hadden we gelezen dat je een leuke stadswandeling kunt maken. Na de lunch, wat natuurlijk bestond uit opgebakken zuurkool op brood, want weggooien is ook zonde, zijn we naar het centrum gegaan om de wandeling te maken. We hadden onze auto op de parkeerplaats geparkeerd waar we ook weer wilden eindigen. De wandeling begon bij het water. We liepen langs de haven waar allemaal leuke restaurantjes zaten. We liepen langs een grote winkelstraat, zijn naar een groot park gelopen waar we een mooie universiteit en een oud huis hebben gezien en zijn daarna weer verder langs de winkelstraten gegaan. Terwijl we door de grote winkelstraat aan het wandelen waren, kwamen we langs een groot plein. Hier was duidelijk iets te doen, want er stonden veel mensen. We werden natuurlijk nieuwsgierig wat er te doen was, dus zijn we daar even naar toe gelopen. We zagen allemaal mensen, met camera´s en boekjes om een hekwerk heen verzameld. Ze waren aan het kijken naar mannen die met kinderen rugby aan het spelen waren. Er was nog een plekje vrij vooraan bij het hek. Hier konden we even kijken. Uiteindelijk vroegen de mensen rondom het hek handtekeningen aan de mannen en gingen ze met hen op de foto. Wij hadden natuurlijk geen idee wie deze mannen waren, maar het duurde niet lang voordat we in de gaten kregen dat dit professionele rugbyspelers moesten zijn. Haha...grappig. Omdat de restaurantjes langs de haven er zo gezellig uit zagen, hebben we op de terugweg van de wandeling hier nog wat wijntjes gedronken. En waar we onze auto hadden geparkeerd was ook nog een gezellig marktje. Een marktje met allemaal kleine kraampjes waar je eten, drinken en souvenirtjes kon kopen. We hebben even lekker over de markt gelopen en natuurlijk moest ook hier een wijntje gedronken worden. Terug op de camping hebben we nog even lekker in het zonnetje gezeten en hebben daarna eten gemaakt. Het avond eten bestond natuurlijk ook weer uit zuurkool, maar dit keer wel met een lekker gebakken eitje eroverheen.... Jammie!!

Voordat we naar Auckland kwamen, hadden we heel veel plannen van alle dingen die we wilden gaan doen. Helaas viel ons plan voor vandaag letterlijk in het water. Het was ´s nachts beginnen met regenen en het was nog niet opgehouden toen we wakker werden. Wat kun je doen wanneer het regent? Er was dit weekend ook een groot rugby toernooi in Auckland en we hadden nog even gekeken of we geen kaarten konden krijgen voor het rugby toernooi, maar helaas kon je alleen kaarten kopen voor beide dagen (zowel zaterdag als zondag werd er gespeeld), en dat wilden we niet. We hebben, voor het eerst, de camper omgebouwd tot zitplek en hebben in de camper wat gelezen en een spelletje gedaan. Maarja dit wilden we natuurlijk niet de hele dag doen. Daarom zijn we op zoek gegaan naar iets leuks. We kwamen al snel uit op een bezoek aan de bioscoop. We hadden de film 'unbroken' uitgekozen.Toen we onze kaartjes hadden gekocht en plaats namen in de bioscoop moesten we wel lachen, omdat wij de gemiddelde leeftijd van de zaal aardig naar beneden haalden ;). Het was echt een goede film. Het ging over de Tweede Wereldoorlog, echt een aanrader. Aangezien we toch al ruim zes maanden veel Engels spreken, konden we de film gelukkig goed volgen. Na de film was het opgehouden met regenen, dus zijn we weer naar hetzelfde marktje als gisteren gereden om daar nog even wat te gaan drinken. Terug op de camping hebben we een lekkere salade gemaakt en de rest van de avond hebben we een film gekeken in de tv ruimte op de camping. Jeetje... wat hebben ze hier vaak reclame zeg! Als je net lekker in de film zit dan begint het weer... en wij maar klagen dat wij in Nederland veel reclame hebben?!

Helaas was het weer vandaag nog steeds niet zo goed. Veel regen en weinig zon. Omdat je wel in Auckland bent wil je natuurlijk iets van de stad zien. De stad is gebouwd op 50 kleine vulkanen. De laatste uitbarsting is alweer 600 jaar geleden, maar sommige van deze vulkanen zijn nog wel steeds actief. We zijn naar één van deze vulkanische gebergte (nouja heuvel) gereden, want vanaf hier hadden we een mooi uitzicht over de stad. Na het schieten van de nodige foto´s wisten we eigenlijk niet zo goed wat we moesten gaan doen, want het regende nog steeds. Toen bedacht Rick dat hij nog wel een keer wilde golfen. Dit was de vorige keer zo leuk. We hadden een baan gevonden op internet en zijn daar toen heen gereden. We hadden weer een emmertje met golfballen gekocht en het `swingen` kon beginnen ;). Helaas moest Stephanie er al snel mee ophouden vanwege haar rug, maar ze was een goede coach voor Rick. Bij deze baan konden we ook verschillende clubs pakken. Dat moest Rick natuurlijk uitproberen. Met steeds een andere club kwam hij aanzetten. Met de een ging het beter dan met de andere, maar hij had zeker een lievelings club. Club nummer 7...dat was hem! Hij had de swing zo goed te pakken dat we nog een emmertje met balletjes hadden gekocht. Wat fanatiek zeg....de ene bal naar de andere ging de lucht in. En in één keer!!!! Hé....dat is geen bal!! Dat is een hele club!!! Hahahaha....hij had zulke zweterige handen dat de club uit zijn handen weggleed en deze ergens ver in het veld belande, oepsie. Toen Rick ondertussen naar de balie liep om dit te melden, kwam Stephanie niet meer bij van het lachen. Na het golfen regende het helaas nog steeds, dus hebben we er even een foldertje bij gepakt met allerlei activiteiten die je kunt doen in Auckland. We kwamen in het boekje een soort van doolhof tegen. Aangezien dit doolhof binnen is, konden we dit dus mooi gaan doen. Het doolhof zit in een soort van activiteiten centrum waar je verder nog kunt bowlen, paintballen en er is en bioscoop. Toen we bij de balie kwamen , werden we vriendelijk verzocht om onze waardevolle spullen en slippers achter te laten. We kregen handschoenen aan en mochten het doolhof gaan verkennen. Dit is niet zomaar een doolhof.... Nee dit was echt tof. Elke kamer had zijn eigen onderwerp. Zo had je een junglekamer, een spiegelkamer, een lichtjeskamer, een ballonnen kamer, een skippybal kamer en nog wat meer. In deze kamers moest je dus elke keer opzoek naar een deur. Het was nog niet zo eenvoudig om je weg hierin te vinden. In de jungle kamer hebben we echt even goed vastgezeten voordat we pas de weg naar de volgende kamer wisten te vinden. Toen we onze weg hadden gevonden richting de uitgang van het doolhof zijn we naar de bowlingbaan gelopen.
Als het toch de hele dag regent, kun je maar beter verder gaan met leuke binnenactiviteiten. Hier hebben we eerst even wat gedronken en daarna hebben we een potje gebowld....en oja...Stephanie had gewonnen ;).
Omdat onze reis door Nieuw Zeeland er bijna op zit zijn we deze avond (omdat we bang waren dat op maandag de restaurants misschien dicht zouden zijn) lekker uit eten gegaan. We hadden op internet een leuk restaurantje gevonden en de daarbij behorende routebeschrijving opgeslagen. Na 10 minuten gereden te hebben waren we aangekomen op de plek waar het restaurant zou moeten zitten. We hebben bijna een half uur gezocht, maar konden het echt niet vinden. We zijn na het half uur rondjes rijden maar op zoek gegaan naar wat anders. Uiteindelijk hebben we een leuk restaurantje gevonden dichtbij de haven. Als voorgerecht hadden we een stokbroodje besteld met lekkere sausjes en als hoofdgerecht zijn we gaan steengrillen. We kregen allerlei lekkere dingen zoals mosselen, coquille, biefstuk, lamsvlees en garnalen die we dus zelf konden bakken. Hier hoort natuurlijk een lekker wijntje bij. We hadden allebei zoiets van: Laten we maar een fles doen, want dat komt toch wel op. Gelukkig voor ons hadden ze geen hele fles meer van deze wijn, want we vonden hem niet zo heel lekker hahaha. We hadden een heerlijke avond met lekker eten en lekker drinken.

Zing: Maandagmorgen...spitter, spatter, spetter, maandagmorgen vervelen we ons te pletter...hahaha. Helaas regende het alweer en zijn we gaan bedenken wat we vandaag konden gaan doen. We hadden bedacht om 's middags nog een keer naar de bioscoop te gaan en daarna weer terug te gaan naar de camping om alle kleren te wassen en alles op te drinken en te eten wat we nog in de camper hadden liggen. Dat was nog best veel. Rick had nog wat biertjes liggen en we hadden nog een fles wijn. Poeehh...dat hebben we niet meer allemaal op gekregen. We hadden die middag nog geluk met het weer. Het zonnetje kwam er een beetje door en konden dus nog heel eventjes zwemmen. ´s Avonds hebben we gekookt en zijn daarna voor het laatst gaan slapen in onze camper.

Onze laatste dag in Nieuw Zeeland....We hebben de hele camper opgeruimd, onze spullen weer bij elkaar gepakt en hebben `s middags de camper weggebracht. Bij het camper bedrijf staat een bus die om het half uur naar het vliegveld rijdt, hier konden we dus mooi gebruik van maken. Op naar LA!!!!

6 weken alweer voorbij, 6 weken vol avonturen, mooie natuur, heerlijk eten, lekkere wijnen en natuurlijk 6 weken in ons mooie huisje op wielen. Wat was het hier mooi en wat jammer dat we al weer weg moeten...Maar we gaan nog 2 weken ontzettend genieten met Jos en Reini in Amerika.

• 08 Februari 2015 - 08:41

Debbie:

Wat een land zeg, geweldig. Super jammer dat jullie de laatste dagen zoveel regen hadden. Scheelt dat jullie je hebben vermaakt. Nog maar 11 dagen!!!!!!!!!

• 17 Februari 2015 - 15:13

Inger:

Ik zag dat ik 1 verslag achter liep. Jullie hebben het mooi afgesloten. Paste als week weer in de tas na zo'n tijd in jullie huis op wielen te hebben vertoefd?